Regionalny operator lepszy niż ogólnopolski (internet lte, neostrada itp.)?

Lokalni dostawcy Internetu bliżej swoich klientów

Poszukując oferty Internetu dla domu lub firmy, kierujemy się kilkoma, podstawowymi czynnikami. Najczęściej bierzemy pod uwagę dostępność sieci w konkretnej lokalizacji, prędkość łączy i cenę usługi. Do wyboru pozostają ogólnopolscy dostawcy Internetu – marki dobrze znane, o ugruntowanej pozycji na rynku oraz mniejsze, lokalne firmy, które cieszą się stale rosnącym zaufaniem i liczbą nowych klientów.

Zadowolenie z usług telekomunikacyjnych w Polsce

Jak wynika z tegorocznych badań, przeprowadzonych przez agencję interaktywną LeadR oraz agencję badawczą IRCenter (źródło: www.tech.wp.pl), Polacy najchętniej korzystają z usług dużych, ogólnopolskich dostawców Internetu. Najważniejsi gracze w dziedzinie Internetu stacjonarnego to Orange (Neostrada), UPC i Netia. Niepokojący jest jednak fakt, że mimo dominującej pozycji marki Orange na rynku (wybierana przez ¼ użytkowników), tylko połowa ankietowanych deklaruje zadowolenie ze świadczonej usługi. Ogólnopolscy dostawcy Internetu, pomimo ogromu posiadanych możliwości oraz wysokobudżetowych kampanii reklamowych, coraz częściej zawodzą swoich klientów jakością dostarczanych usług. Naprzeciw potrzebom współczesnych użytkowników wychodzą lokalni dostawcy Internetu, którzy uzupełniają wszystkie luki, obecne w korporacyjnych ofertach.

Lokalni dostawcy mogą więcej

Wbrew pozorom, lokalni dostawcy Internetu oferują często o wiele więcej korzystnych rozwiązań i nowoczesnych technologii niż liderzy na krajowym rynku. Przewaga lokalnych dostawców nad ogólnopolskimi wynika z dużej elastyczności proponowanych warunków, braku limitów danych (jak np. w przypadku operatorów komórkowych), znacznie wyższych prędkości łączy oraz możliwości przyznawania swoim klientów różnorodnych profitów (np. rabatów lojalnościowych). Polityka cenowa zostaje indywidualnie dopasowana do potrzeb konkretnego użytkownika. Lokalne firmy cechuje indywidualne podejście i właściwe rozumienie potrzeb społeczności z danego regionu. Wszelkie awarie usuwane są niezwłocznie. Bezwzględnie najwyższa jakość obsługi wynika z kluczowego znaczenia każdego klienta dla funkcjonowania i rozwoju prywatnego operatora. Użytkownicy mogą szybko i łatwo skontaktować się ze swoim dostawcą Internetu - bez konieczności konfrontacji z automatycznymi sekretarkami na infoliniach, biurokracją i ostateczną bagatelizacją problemu. Internauci, korzystający z usług lokalnych dostawców, mogą zawsze liczyć na błyskawiczną pomoc serwisową i autentyczne zainteresowanie.

Gdzie szukać?

W poszukiwaniu rzetelnego dostawcy Internetu w swojej lokalizacji, popularne wyszukiwarki mogą okazać się zawodne zwłaszcza, jeśli nie sprecyzujemy dobrze frazy kluczowej. Prym w wynikach wyszukiwania wiodą potentaci w branży, z ogromnym budżetem na kampanie reklamowe w Google. Pewnym rozwiązaniem są dedykowane katalogi, jak www.operatorzy.net.pl. Serwis ten skupia wyłącznie sprawdzonych, lokalnych dostawców Internetu z całej Polski, pozwalając wybrać najbardziej konkurencyjną ofertę dla domu lub firmy. Aby znaleźć się w katalogu, dostawca musi świadczyć swoje usługi na najwyższym poziomie.

Źródło: operatorzy.net.pl